Rubrikoje „Jie – freelanceriai“ šįkart svečiuojasi laisvai samdoma specialistė Deimantė Pauliuščenkaitė. Mergina sėkmingai įsisavino dvi specialybes – tekstų kūrėjos-kūrybininkės bei meno vadovės – ir jau kurį laiką teikia individualias paslaugas tokiems klientams kaip „Garnier“, „Fructis“, ar „Viaplay“. Skaitykite visą interviu žemiau.
Rubriką „Jie – „freelanceriai“ pristato laisvai samdomiems specialistams sukurta elektroninė apskaita „CFlow“ (išbandykite nemokamai čia).
Creative concept, Art direction – D. Pauliuščenkaitė
– Ar seniai dirbi kaip „freelancerė“? Kokios srities laisvai samdoma specialistė esi ir kokia veikla užsiimi?
– „Freelancere“ dirbu jau keletą metų, tačiau prieš tai individualią veiklą derinau su nuolatiniu darbu. Visiškai laisvai samdoma specialiste tapau šį pavasarį. Ką veikiu? Spendžiu kitų problemas kūryba. O jei rimčiau, rūpinuosi prekės ženklų bei renginių komunikacija, jos turiniu – kartais nuo pačių pirmųjų žingsnių („brandinimo“), kartais – įnešdama naujų kūrybinių vėjų į jau esamą situaciją.
– Kur dirbai, ką veikei anksčiau ir kas paskatino pradėti individualią veiklą?
– Anksčiau dirbau meno galerijoje, kūrybinėje ir skaitmeninėje agentūrose Taline ir Vilniuje. Kas paskatino „freelancinti“? Tiesiog uždaviau sau nuoširdų klausimą, kaip iš tiesų noriu šiuo metu gyventi: kaip dirbti, kokiu ritmu, kas stabdo. Atsakymas tapo aiškus. O dėl pradžios… Jos dažnai būna sunkesnės. Svarbiausia – nemesti. Geri dalykai tikrai ateina, tik reikia įdėti pastangų.
Creative concept, Copywrite – D. Pauliuščenkaitė
– Esi ir meno vadovė, ir kūrybinių tekstų rašytoja. Paprastai šias pareigas užima skirtingi specialistai, tačiau tavo atvejis kitoks. Kaip įvaldei šiuos du amatus ir kaip jie papildo vienas kitą?
– Kiek tik save pamenu, nuo mažens turėjau gebėjimus tiek rašymui, tiek piešimui. Užtruko laiko (pradėjau kaip tekstų rašytoja), kol supratau, kad tekstinės ir vizualios formos mano galvoje yra neatsiejamos. Kai rašau, matau tekstą vaizdiškai. Kai matau vaizdus, noriu apie juos rašyti. Užsuktas, bet visuomet įdomus ratas.
– Kokie įdomiausi, didžiausi projektai, prie kurių tau yra tekę prisidėti? Kas yra tavo pagrindiniai klientai?
– Nežinau, ar pavyktų išskirti kelis. Teko dirbti ir su milžinais, kaip L’Oréal Paris, Samsung, tiek su daug mažesniais. Kiekvienu atveju, tai – iššūkis. Malonus iššūkis sau. Kalbant apie dabartinius klientus – sąrašas prasideda IT sfera, baigiasi mada. Esu idėjos žmogus, jei man patinka mintis, tikslas, kuriama nauda, tuomet ir norisi bendradarbiauti. Tai dar vienas „freelancerio“ privalumas – laisvė dirbti su tais produktais ar paslaugomis, kuriais tiki.
Creative Concept, Art direction, Copywrite – D. Pauliuščenkaitė
– Daugelis galvoja, kad siekti karjeros aukštumų galima tik dirbant samdomą darbą didesnėje įmonėje, bet ne vykdant individualią veiklą. Ar sutinki su tokia nuomone?
– Tai priklauso nuo to, ką žmogus laiko karjeros aukštuma. Vieniems tai – aukštos pareigos, dirbant kažkam, kitiems – savos įmonės įkūrimas. Man karjeros aukštuma yra antrasis variantas – visuomet norėjosi turėti kažką savo. Tad „freelancinimas“ – racionali pradžia.
– Ateityje galvoji apie nuosavą „freelance“ bendradarbiavimo agentūrą. Ar galėtum plačiau papasakoti, kas tai yra ir kaip ši idėja gimė?
– Taip, daugėjant klientų, daugėja ir minčių apie ilgalaikį bendradarbiavimą su kitais specialistais, galintį virsti laisva agentūra. Tačiau kol kas paliksiu intrigą – pakalbėsime apie tai neužilgo (šypsosi).
– Neseniai organizavai naujo standarto dizaino ir meno įvykį „Lokacija“. Kas tai per renginys ir kam jis skirtas?
– Tai nestandartinio tipažo dizaino ir meno šventė, įvykusi šią liepą, Vilniaus rotušės aikštėje. Kuo nestandartinė? Čia lipama iš įprastų pardaviminių pop-up rėmų – lankytojams rodomi procesai (nuo kūrybinių dirbtuvių iki tapymo gyvai), ne vien galutiniai rezultatai. Organizavimas nukrito iš dangaus. O jei rimtai, susipažinau su nuostabia šio renginio sumanytoja Erika Kiele, ji papasakojo apie turimą idėją, kuri sužavėjo ir mane. Kibom į darbus. Kibsim ir vėliau. Tai tęstinis projektas, kuris, sulaukęs teigiamų atsiliepimų, kitais metais įvyks ne vieną kartą.
Nuotr.: Reda („Čia Tu?“)
– Individualios veiklos mokesčiai ir buhalterinė apskaita. Ar sudėtinga pradedančiam „freelanceriui“ visa tai greitai įsisavinti ir kaip su šia „biurokratija“ tvarkaisi pati?
– Tam reikia laiko. Manau, svarbiausia atrasti sau tinkančią sistemą. O jei kyla neaiškumų – nelaukti, KLAUSTI ir išsiaiškinti, kad netektų gūžčioti pečiais vėliau.
– Koks svarbiausias patarimas, kurį duotum žmogui, norinčiam pradėti individualią veiklą?
– Jei sėdi nepatenkintas biure ir mąstai, kad norėtum pradėti dirbti sau – gana burbėti, daryk tai dabar. Dažniausiai žmones stabdo nestabilumo baimė. Galbūt pradžia ir bus sunkesnė, tačiau vėliau, jei tik norėsi, atsiras ilgalaikių klientų – stabilumas sugrįš. Metas mesti baimes ir gyventi taip, kaip norisi.
Creative concept, Art direction – D. Pauliuščenkaitė
Norite pasidalinti savo sėkmės istorija? Rašykite mums el. paštu info@cflow.lt arba siųskite asmeninę žinutę feisbuke. O likusius „freelancerius“ kviečiame nemokamai išbandyti laisvai samdomiems specialistams sukurtą elektroninę apskaitą.