„Jie – „freelanceriai“. Animatorius Meinardas Valkevičius: „Mano didžiausia ambicija – Oskaras!“

2018.07.02

„CFlow“ rubrikoje „Jie – freelanceriai“ pasisvečiuoti sutiko Meinardas Valkevičius. Apie animatoriaus profesiją nuo vaikystės svajojęs vyras dabar vadovauja savo animacijos studijai „Meinart“ ir džiaugiasi mylimu darbu. Ypač nuoširdžiame interviu Meinardas pasakoja, kaip klostėsi jo karjera, leidžia žvilgtelėti į kūrybos užkulisius, glaustai pristato animacijos istoriją bei atskleidžia, kokie animaciniai filmai jo mėgstamiausi. 

– Ne visi gerai žino, kas yra animatorius. Ar galėtum plačiau papasakoti, ką jis veikia, už ką jis atsakingas?

– Aš visada sakiau ir sakysiu, kad animatorius yra savo sielą atiduodantis aktorius. Visi gali pajudinti personažą iš taško A į tašką B, bet animatorius gali daugiau – jis gali jį SUANIMUOTI. Ne visada judesys turi būti natūralus, nes kam tuomet animuoti? Tokiu atveju, daug paprasčiau būtų viską nufilmuoti.

– Ką veikia animatorius? Įsivaizduokite: ateinate į darbą ir gaunate užduotį suanimuoti gražiai nupieštą meškiną, kuris sėdi ant vienaračio dviračio bei žongliruoja degančiais fakelais. Ar gi neskamba smagiai? Realybėje manau net didžiausiam profesionalui tokia scena keltų siaubą ir jis nežinotų, nuo ko pradėti. Paprastai animatorius atsakingas tik už kokybišką animaciją – judesį.

– Kokie dar specialistai prisideda prie animacinio filmo kūrimo? Kokie yra šio kūrybinio darbo etapai?

– Čia galima būtų išvardinti tikrai daug žmonių, bet apsiribosiu keliais, be kurių filmo nepastatysite: visų pirma, reikia scenarijaus, kurį rašo scenaristas. Tada reiktų režisieriaus, kuris diriguotų meniniam filmo procesui. Prodiuseris surastų pinigų ir užsiimtų filmo sklaida. Iliustratorius viską gražiai nupieštų, keli ar keliolika animatorių – suanimuotų, montuotojas viską sumontuotų, postprodukcijos specialistas suderintų spalvas, pridėtų vaizdo efektų. Taip pat labai svarbu yra garsas – muzika, efektų garsai ir aktorių balsai! Turint tokią komandą, tikrai galima padaryti gerą filmą. Ypač turint stiprų scenarijų, kuris, mano manymu, yra pagrindinis gero kino ingredientas!

– Kodėl pradėjai dirbti „freelanceriu“? Kiek laiko dirbai laisvai samdomu animatoriumi ir kada bei kaip ši veikla pavirto animacijos studija „Meinart“?

– Oficialiai animatoriumi pradėjau dirbti gan anksti – antrame kurse. Labai patiko. Taip patiko, kad apie man mokamą atlyginimą sužinojau tik tuomet, kai gavau pirmąją algą! Būčiau dirbęs ir už ačiū, nes norėjau pasisemti kiek tik įmanoma daugiau žinių. Taip pat darbindamasis žinojau, kad dirbsiu ten iki tada, kol baigsiu mokslus. Pabaigiau mokslus ir nusprendžiau, kad reikia atsikvėpti bei pakeliauti ir pamatyti pasaulio. Keliavau nemažai. Pamenu, porą mėnesių praleidau Indijoje, keletą savaičių – Malaizijoje ir Tailande, o tada – truputį Europoje. Sakykime, kad kelionės išvalė mintis ir padėjo susidėlioti tikslus, ko aš noriu ir ką ketinu daryti. Tad kelis metus „freelancinau“. Dirbau ir dieną, ir naktį ir niekada neapsiribojau tik vienu projektu. Stengiausi daryti animaciją kuo kokybiškiau, kad galėčiau didžiuodamasis pasakyti, jog  tai – mano darbas! Pagrindinis tikslas ir buvo susikurti stiprų „portfolio“. Pirmą reklamą sukūriau už ačiū, bet ją rodė per MTV!

– Kad sukursiu animacijos studiją, žinojau nuo tos akimirkos, kai užsimaniau būti animatoriumi – kiek atsimenu, ši mintis nepaleido nuo 11 metų. Beliko tik ją įgyvendinti. Kai galvoje yra idėja, tai ji anksčiau ar vėliau materializuojasi! Gerai, kad man pasisekė sutikti savo dabar jau esamą žmoną, kuri padėjo įgyvendinti svajonę – animacijos studiją „Meinart“! Be jos nieko nebūtų, už tai esu jai dėkingas iki visatos pakraščių ir atgal!

– Kaip pasikeitė tavo darbo pobūdis, atidarius nuosavą studiją? Kiek žmonių joje dirba šiuo metu ir kokių tai sričių specialistai?

– Atsidaręs įmonę pradžioje esi žmogus–orkestras: direktorius, animatorius, iliustratorius, scenaristas, režisierius, buhalteris, valytojas ir taip toliau. Turi suprasti, kad jei nori kažką pasiekti, teks investuoti visą savo turimą laiką. Tad pradžia yra ne tik įdomi, sunki – taip pat. Bet! Reikia išlaukti akimirkos, kai klientai tavimi pasitikės ir sugrįš su sekančiu projektu ar projektais. Tiesiai šviesiai pasakysiu, kad pradžioje absoliučiai nesireklamavau, visada tikėjau, kad darbai turi šnekėti už tave. O su jais ateis ir projektai! Juk kur yra projektų, ten atsiranda ir pinigų. Tad po truputį gali į komandą priimti animatorius, projektų vadovą, buhalteriją, iliustratorių ir… persikelti į gražų ofisą. Na, o po to jau galėsi rūpintis svarbiausiais dalykais – gražiais animaciniais projektais! Ir ne tik Lietuvai, bet ir visam pasauliui! Taip pat po maždaug 3 metų galėsi turėti pirmąsias atostogas. Aišku, visiems skirtingai, bet įmonės sukūrimo receptas panašus – darbas, darbas, darbas, o tik tada – išsvajotas atpildas.

– Šiuo metu „Meinart“ studijoje dirba 8 žmonės, bet ieškome ir naujų talentų! Skaičiuojame jau šeštus gyvavimo metus! Viduje turime kūrybos vadovą, iliustratorių, kelis animatorius, projektų vadovų, scenaristą ir režisierių. O, reikalui esant, į pagalbą pasikviečiame ir „freelancerių“.

– Kokius projektus ir kam tenka įgyvendinti? Kokias paslaugas teikiate? Kurie projektai iki šiol tau buvo įdomiausi, įsimintiniausi? 

– „Meinart“ yra viskas, kas telpa į žodį ANIMACIJA! Tai gali būti 2D, 3D, „stop-motion“ ar dar kokia kitokia animacija, pavyzdžiui, baneriai, TV reklamos, trumpo metražo animaciniai filmai. Mums prioritetas – personažai! Esame tame tikrai pasikaustę. Jei atkreipsite dėmesį į mūsų animaciją, tai pamatysite, kad visose yra personažų. Dažniausiai pas mus ateina kūrybinės agentūros, kurių klientai yra „SEB“, „Maxima“, „Rimi“, „Iki“, „Tele2“, „Telia“, „Bitė“, „Akropolis“, „Mezon“, „Lesto“, „Viena sąskaita“, „ESO“, „Finbee“, „Moment Credit“, „Lietuvos Draudimas“ ir panašiai. Prekių ženklai dideli, tad ir tikimasi nemažai.

– Asmeniškai, mėgstu iššūkius ir projektus, kurie atrodo tikrai sudėtingai įgyvendinami, tad atlikęs užduotį labai daug išmoksti. Manau, dėl tokių projektų žengiamas žingsnis pirmyn.

– Įsimintiniausias projektas. Tikrai tokį vieną žinau! Nuėjau į susitikimą su klientu dėl „stop-motion“ TV reklamos. Užtikrintu veidu pasakiau, kad galime padaryti norimą animaciją be jokio vargo ir kokybiškai. Gavome užsakymą. Išėjęs giliai įkvėpiau oro ir paklausiau savęs – nuo ko čia dabar reiktų pradėti? Bet padarėme, o rezultatu tikrai didžiuojuosi! Štai „Mama Europa“ reklama (ir net turim „making of‘ą“, kuris gal net dar smagesnis):

– Ar galėtum išvardinti savo penkis (o gal ir visus dešimt?) mėgstamiausius animacinius filmus?

– Tikrai TAIP! Mano visų laikų pats mėgstamiausias animacinis filmas, kurį žiūrėjau daug kartų ir galiu žiūrėti dar šimtą sykių – „Disney“ studijos filmas „Lobių planeta“ (ang. „Treasure planet“). Esu iš tų žiūrovų, kuriam svarbi ne tik istorija, bet ir kokybiška atlikimo technika, naujovės. Beje, tai filmas, kuris man turi ir sentimentalią vertę.

– Kokybiškiausią animaciją kuria „Disney“, „Pixar“, „Dreamworks“, „LAIKA“, „Blue Sky“, „Illumination“ ir kitos didžiosios studijos, kurios gali sau leisti, kad prie filmo keletą metų darbuotųsi 500–1000+ geriausių specialistų. Galėčiau išskirti kelis animacinius filmus, kuriuos turite pažiūrėti, jei norite pajausti, kas iš tiesų yra ANIMACIJA. Tai – „Spirited Away“ (2001), „Inside Out“, „Wall-e“, „UP“, „KUBO“, „Akira“, „The Iron Giant“, „The Incredibles“, „Rango“, „Snow White and the Seven Dwarfs“, „Zootopia“, „Finding Nemo“, „My Life as a Zucchini“, „Waltz with Bashir“, „The Triplets of Belleville“, „Persepolis“, „Shrek“, o taip pat šis šedevras – „WHO FRAMED ROGER RABBIT“ (1988). Tai gan skirtingi filmai, bet visi jie turi gerą istoriją ir nuostabų vaizdą.

– Ar dabar žiūri kokius nors animacinius serialus suaugusiems? Kurie animaciniai serialai nusipelno didžiausių pagyrų?

– Bandau žiūrėti, kiek tik išeina, bet šiuo metu animacijos tiek vaikams, tiek ir suaugusiems yra labai daug, tad visko jau net nepamatysi! Visgi kelis tikrai galiu išskirti. Šiuo metu pats populiariausias būtų „Rick and Morty“. Toks populiarus, kad prieš porą mėnesių pasaulį apskriejo žinia, esą „Adult Swim“ kanalas užsakė net 70 šio animacinio filmo epizodų! Tai neregėtai daug serijų! Dar galima paminėti tokius serialus, kaip: „BoJack Horseman“, „Robot Chicken“, „Archer“, Family guy“, „Futurama“ ar legendinį „South Park“. Man, asmeniškai, labai, labai patinka „Simpsonai“. Aš su jais užaugau, tad gal dėl sentimentų man jie tokie artimi. Bent vieną „Simpsonų“ seriją darbo dienomis visada pažiūriu. Taip pat kalbant apie serialus suaugusiems, verta paminėti, kad labai greitai pasirodys naujas „Simpsonų“ ir „Futuramos“ kūrėjų serialas – „Disenchantment“.

– Ar yra geros lietuviškos animacijos? Kaip vertini dabartinę Lietuvos animacijos situaciją ir kaip, tavo manymu, reikėtų ją gerinti?

– TAIP! TAIP! TAIP! Jos yra ir tikrai nemažai. Tik gal ji paslėpta po devyniais užraktais, tad eilinis žmogus jos nemato. Jei kūrėjai šiuos filmus dalintųsi laisvai, tai, manau, turėtume labai daug kokybiškos animacijos. Pats mūsų „Meinart“ studijos animacinius filmus esu patalpinęs į internetą bei televiziją, kad tik kuo daugiau žmonių pamatytų. Juk kuriam žiūrovams!

– Apie Lietuvos animacijos dabartinę situaciją pasakysiu taip – animacijos renesansas. Dar niekada nebuvo tiek daug kuriančių ir tokios kokybiškos animacijos. Nemažai animacinių filmų keliauja po įvairius pasaulio festivalius ir ten užsitarnauja legendinės animacijos titulus. Patarlė, kad savam kaime pranašu netapsi, čia labai tinka. Patys savo naujausią animacinį filmą „LOOK“ išsiuntėme į beveik 200 pasaulio festivalių. Iš jų jau į 35 pakliuvome, 7 jų laimėjome ir dar iš maždaug 140 festivalių laukiame atsakymų. Jūs nepatikėsite, bet net Antarktidos festivalis užrašė „LOOK“ į savo programą!

– Esi vedęs įvairių animacijos seminarų kino teatruose. Ar galėtum trumpai papasakoti, kaip gimė animacija? Kas animacijos istorijoje tave žavi ar stebina labiausiai? Kokios yra šiuolaikinės animacijos tendencijos?

– Kai kalba pasisuka apie pirmuosius animacinius filmus pasaulyje, visuomet parodau 1906 metų animacinį filmą „Humorous Phases of Funny Faces“. Tai 3 minučių trukmės judesių ekstazė. Bandau įsivaizduoti, kaip galėjo atrodyti žmonių reakcija, kai pirmą kartą tai pamatė.

– Po to sekė pilno metražo „Disney“ animacija – „Snieguolė ir septyni nykštukai“ (1937 m.). Spalvota, ilgos trukmės ir su gražia istorija. Aišku, dabar žiūrėdamas tą filmą, kartais nusišypsai, matydamas, koks vyravo požiūris į princesių pasakas. Naujesniuose „Disney“ filmuose, tokiuose, kaip „Ledo šalis“, moteris vaizduojama kur kas stipresnė ir savarankiškesnė, nebe taip aklai tikinti riteriais ant baltų žirgų. Šiais laikais ne riteris, o riterė pas princą joja!

– Po 2D animacijos ilgus metus niekas nieko naujo taip ir neparodė. Iki 1995 metų, kai pasaulį išvydo 3D šedevras „Žaislų istorija“. Animacija nuo to laiko pasikeitė ir tokia liko iki šiol. Gerėjo tik technologijos, bet 3D šiuo metu yra standartas.

– Visada džiaugiuosi, kad gyvenu būtent šiais laikais, nes tai – pasikeitimų laikotarpis, kuomet tai, kas aktualu šiandien, rytoj gali būti jau labai sena ir pamiršta. Kiek įmanoma, domiuosi tendencijomis ir matau, kad, pavyzdžiui, komercinėje animacijoje grįžta senoji 2D klasikinė animacija. Aišku, technologijos kitos, bet animacijos įspūdį bandoma išlaikyti taip, lyg tai būtų klasikinė animacija.

– Esi sukūręs ne vieną trumpametražį animacinį filmą. Ar negalvoji apie pilno metro animacijos projektą? Jei taip, apie ką būtų tavo animacinis filmas? Jei ne paslaptis, kokių kūrybinių ambicijų turi ateičiai?

– Pilnametražis animacinis filmas – mano svajonė ir tikrai vieną dieną tokį sukursiu. Bet visada reikia pradėti nuo mažesnių žingsnių, kad galėtum apšilti kojas ir iki galo nubėgti teisingai. Juk maratono iškart neįveiksi, reikia pabėgioti ir 5, ir 10 kilometrų distancijas, kol sukaupsi ne tik žinių bagažą, bet ir įpratinsi kūną. Dažnai lyginu bėgiojimą su kūryba. Anksčiau buvau didelis „čia ir dabar“ mėgėjas, bet, laikui bėgant, supratau, kad šedevro negali sukurti per naktį. Apie išimtis iš taisyklės nešneku.

– Mūsų studija gyvena daugiausiai iš komercinių projektų. Bet mūsų tikslas ir ambicijos yra kurti animacinius filmus, tad dalį pinigų ir laiko skiriame būtent tam. Taip ir gimė mūsų legendinis filmas „HUNT“ ir naujausias – „LOOK“. Netrukus išgirsite ir apie mūsų sekančius animacinius projektus. Esu įsitikinęs, kad ateityje – ir apie pilno metražo animacinį filmą! O svajonės visada turi būti didelės. Kitaip net neverta svajoti. Na, o mano ambicija pati didžiausia – Oskaras.


Norite pasidalinti savo sėkmės istorija? Rašykite mums el. paštu info@cflow.lt arba siųskite asmeninę žinutę feisbuke. O likusius „freelancerius“ kviečiame nemokamai išbandyti laisvai samdomiems specialistams sukurtą elektroninę apskaitą


Nuotraukos ir vaizdo įrašai – iš asmeninio archyvo.   

Komentarai

Karantinas kai kuriems freelanceriams reiškia draudimą dirbti. O kaip su įsipareigojimais?

2020.03.16

Teisininko komentaras Vyriausybei nuo pirmadienio paskelbus karantiną, bent dviems savaitėms kai kuriems freelanceriams draudžiama arba pasidaro neįmanoma dirbti: negali išvykti į užsienį, nevyks suplanuoti renginiai, negali teikti kai kurių paslaugų. O daugeliui freelancerių tokia padėtis reiškia pradelstą lizingo ar būsto paskolos mokėjimą, taip pat artėja pajamų deklaravimo ir mokesčių mokėjimo laikas.  Apie teisinį karantino vertinimą […]

Skaityti daugiau

7 patarimai, kurie padės tapti sėkmingu „freelanceriu“

2019.07.05

Dirbti savarankiškai gali bene kiekvienas, tačiau, norint, kad individuali veikla taptų realiu pragyvenimo šaltiniu, o ne papildomu uždarbiu ar hobiu, reikia šiek tiek labiau pasistengti. Štai 7 patarimai, kuriais vadovautis turėtų kiekvienas „freelanceris“.

Skaityti daugiau

Jie – „freelanceriai“. K. Jarmalytė: „Tapyba ant drabužių meną priartinu prie žmonių“

2017.09.10

Rubrikoje „Jie – „freelanceriai“ lankosi kūrėja Karolina Jarmalytė. Naujame interviu mergina atskleidžia, kaip atsisakė aukštų pareigų ir pasinėrė į tapybą, dalinasi mintimis apie savarankišką darbą ir meną, kuris artimas visiems žmonėms. 

Skaityti daugiau
freelanceris

„Freelanceris“ Lietuvoje: kaip pradėti dirbti individualiai?

2016.06.01

Tau seniai atsibodo „ofisinis“ darbas nuo aštuntos iki penktos, rutina ir tai, kad direktorius iki šiol nepadidino algos. Gal verčiau dirbk individualiai ir būk „freelanceris“?

Skaityti daugiau

„Pakrantė“ – gamtos apsuptyje įsikūrusi bendradarbystės erdvė kūrybininkams

2018.12.18

Anot Giedrės Krylovaitės, „Pakrantės“ „coworking’as“ išsiskiria tuo, kad yra įsikūręs gamtos apsuptyje ir yra ideali vieta kūrybininkams, kurie čia gali naudotis net teniso kortais.

Skaityti daugiau

Jie –„freelanceriai“. Grafikos dizainerė Rūta: „Klientai patys dažnai nežino, ko nori“

2018.12.18

Savamokslė grafikos dizainerė įsitikinusi, kad dauguma jos kolegų susiduria su įnoringais klientais, ir atskleidžia savo metodą, kaip kovoti su užsakovais, kurie ir patys ne visuomet supaiso savo įgeidžių.

Skaityti daugiau

Bendradarbystės erdvių tinklas „Happspace“ Kaune „freelanceriams“ siūlo net masažus

2018.12.01

„Happspace“ lokacijose ypatingas dėmesys skiriamas ne tik darbui, bet ir poilsiui, laisvai samdomi specialistai, panorėję, čia gali atsipalaiduoti masažo kambaryje arba numigti būtent tam sukurtoje vietoje.

Skaityti daugiau

Bendradarbystės erdvė „Altspace“ plečiasi: ypač laukia kūrybinių industrijų atstovų

2018.11.06

Didelio susidomėjimo sulaukęs ir didžiules ambicijas pademonstravęs „hub’as“ lapkričio 5 dieną atidarė antrąjį savo padalinį.

Skaityti daugiau
Vilnius Tech Park

Bendradarbystės erdvė „Vilnius Tech Park“: žaliuojanti oazė „freelanceriams“ ir startuolių komandoms

2018.09.27

Rubrikoje „Bendradarbystės erdvės“ – žaliuojančioje Vilniaus oazėje įsikūręs „Vilnius Tech Park“, kuriame vietą atranda ne tik „freelanceriai“, bet ir įvairaus dydžio startuolių komandos bei investuotojai.

Skaityti daugiau

„Jie – „freelanceriai“. Du viename: D. Pauliuščenkaitė – ir meno vadovė, ir tekstų kūrėja

2018.09.23

Deimantė sėkmingai įsisavino dvi specialybes – tekstų kūrėjos bei meno vadovės – ir jau kurį laiką teikia individualias paslaugas tokiems klientams, kaip „Garnier“, „Fructis“ ar „Viaplay“.

Skaityti daugiau